Berpuas hati dengan blog komuniti HPA Kajang?

Monday, June 22, 2009

Info Kesihatan

Jerawat...Seringkali kita dengar orang mencuba pelbagai produk untuk mengatasi masalah ini. Antara penyebab masalah tersebut yang paling utama ialah disebabkan darah yang mengalir dalam tubuh mempunyai kandungan toksid yang tinggi sehingga toksid tersebut tidak dapat ditapis oleh hati dengan baik. Akhirnya terjadi masalah resdung dan terhasillah symptom resdung pada tubuh individu tersebut. kita sering dengar pepatah 'dari mata turun ke hati, tapi bagi masalah kesihatan macam nie, pepatah 'dari hati naik ke mata@ muka' lebih sesuai...ngeh3...

Antara tanda-tanda anda menghadapi masalah ini ialah:

  • Gatal-gatal di sekitar rongga pernafasan, contohnya hidung, tekak, telinga
  • Sesetengah individu wajib bersin pagi-tanda resdung
  • Kelemumur yang banyak
  • Jerawat atau jerawat batu di muka, kepala, belakang atau bahagian badan lain
  • Penyakit kulit seperti kudis, kurap dan sebagainya.

Untuk merawat resdung, amalkan beberapa produk HPA seperti coscinium (utama) di sinergikan dengan mega-3, madu (better ambik madu coscinium), roselle.
Tapi masalah jerawat ni kadang-kadang susah nak diatasi, terutama di bahagian muka. Oleh itu, cuba amalkan kaedah ruhiyyah seperti pembersihan hati dari ‘kekotoran’ dengan memperbanyakkan zikir dan mengingati Allah. Paling penting sekali sebagai pejuang HPA, tundukkan hati supaya usaha kita untuk memperjuangkan produk halal ni ikhlas kerana Allah dan diberkati. (“,)

No comments:

Post a Comment